17.oktober 2023

    Optimalisering av refinansiering gjennom struktur og ressursutnyttelse

    Det er mange grunner til å tilby refinansiering til sine kunder om dagen. Det mest åpenbare er muligheten til å restrukturere kundens gjeld på en mer håndterbar måte. Dette kan redusere risikoen for misligholdte lån og øke sannsynligheten for at kundene kan oppfylle sine økonomiske forpliktelser i tide. Det er også en stor andel kunder som har usikret gjeld hos dine konkurrenter. Det er dyrt for kunden og bedre for banken å få samlet det.

    Les hele saken

    Temaer: Lead håndtering, Kundeforvaltning

    3.oktober 2023

    Slik kan du få mer ut av kundeforholdet ved hjelp av kryssalg i finans

    I dag er finanskonsern ofte sammensatt av ulike enheter som bank, forsikring, eiendomsselskaper og regnskapskontor, samt avdelinger innen forvaltning. For å drive kryssalg på en profesjonell og effektiv måte, er det essensielt å forstå kompleksiteten som ligger i ulike bransjer. Enda viktigere er det å sikre at krysssalget er etisk forsvarlig, effektivt og givende for kunden.

    Les hele saken

    Temaer: Lead håndtering, Kundeforvaltning, Salg- og salgsledelse

    8.august 2023

    Slik optimaliserer du bruken av kundedata i kundedialoger og salg

    Jeg har ofte lurt på hvorfor det er så vanskelig å legge til rette for bruk av kundedata i kundedialoger. Som selger har jeg benyttet et utall av ulike CRM-systemer som etter sigende skal øke salget og lønnsomheten i virksomheten. Jeg har brukt både SuperOffice, Salesforce, Hubspot, MS Dynamics, m.fl. og jeg overdriver ikke når jeg sier at ingen av dem gir meg et godt nok bilde av kundens profil i direkte dialog. Flere av dem er virkelig gode CRM-systemer, med muligheter for å lagre nær sagt alt mulig av informasjon, og det er jo også det de gjør - lagrer alt mulig i ulike formater som gjør det vanskelig å finne nåla i høystakken.

    Les hele saken

    Temaer: CRM Software, Lead håndtering, Kundeforvaltning

    27.juni 2023

    Tre steg for å bli en selgende rådgiver i banken: Mine beste tips og triks

    Les hele saken

    Temaer: HR, Lead håndtering, Kundeforvaltning

    25.april 2023

    Hvorfor er kundeinnsikt og kundeforvaltning så viktig?

    En av de viktigste faktorene for å drive en vellykket virksomhet er å ha en dyp forståelse av kundene dine. Kundeinnsikt er nøkkelen til å utvikle og implementere en vellykket strategi for kundeforvaltning, og dette er viktigere enn noen gang i dagens stadig mer konkurransepregede marked.

    Les hele saken

    Temaer: CRM Software, Kundeservice, Lead håndtering, Kundeforvaltning

    Om bloggen

    Bindeleddet er en blogg det vi deler vår kunnskap og erfaring om samspillet mellom oppdragsgivere og oppdragstakere, som inspirerer til utvikling og innovasjon i utgående kundeaktivitet, og gir innsikt og ekspertise om salg og kundeforvaltning for å skape vekst.

    Besøk også www.headshed.com

    Bloggen er tidligere benevnt som "callsenterbloggen"