Med kunstig intelligens (AI) har bedrifter aldri vært nærmere å forstå sine kunder på et granulært nivå. Ved å analysere digitale spor og generiske data, forsøker vi å kartlegge og forstå kundenes preferanser og behov for å optimalisere kundereiser og kommunikasjon. Men i denne streben etter digital perfeksjon, må vi stille oss spørsmålet: Kan vi virkelig stole blindt på at kundene lar seg påvirke i digitale kanaler og at digitaliseringen er i stand til å predikere kundenes behov med full nøyaktighet?
Temaer: Kundeservice, Kundeforvaltning
21.november 2023
Har du en strategi for bruk av AI i din bedrift?
Bare 15 % av norske bedrifter bruker AI i sin daglige drift Bruken av kunstig intelligens (AI) i norske bedrifter viser en moderat adopsjons-rate. Ifølge en undersøkelse utført av NHO, benytter kun 15 % av norske bedrifter AI i sin daglige drift. Denne undersøkelsen ble publisert i september 2023, og oppfordrer norske bedriftsledere til å øke bruken av AI for å holde tritt med teknologisk utvikling.
Temaer: Kundeservice, Kundeforvaltning
24.oktober 2023
Velkommen som kunde hos oss - la oss aldri snakkes igjen!
I en tid hvor vi til stadighet blir oppfordret til å bytte bank, og der forskjellene i renter og gebyr kan utgjøre forskjellen mellom at privatøkonomien går i minus eller i null fra måned til måned, skulle man tro at bankene var opptatt av å beholde de kundene de har og enklest og raskest mulig hente kunder fra sine konkurrenter. Kundeopplevelsen er et viktig aspekt av enhver banks omdømme og kundeforhold, noe enkelte banker har blitt konfrontert med i nasjonale medier.
Temaer: Kundeservice, Kundeforvaltning
Hei der,
Temaer: CRM Software, Kundeservice, Kundeforvaltning
1.august 2023
Viktigheten av riktig loggføring av salgsaktiviteter
I dagens konkurranseutsatte forretningsverden er det viktigere enn noen gang å optimalisere salgsprosessen for å oppnå suksess. En av de mest undervurderte, men kritiske, aspektene ved salgsarbeid er loggføring av salgsaktiviteter. Når selgerne nøye dokumenterer og sporer hver interaksjon, møte og oppfølging med potensielle kunder, legger de grunnlaget for en vellykket salgsstrategi. Men enda viktigere er det å integrere disse loggførte aktivitetene med firmaets telefon- og e-postsystemer - ikke selgerens. I dette blogginnlegget vil jeg utforske betydningen av loggføring av salgsaktiviteter og hvorfor det er essensielt å koble det til firmaets kommunikasjonskanaler.
Temaer: CRM Software, Kundeservice, Kundeforvaltning